Zet je laptoptas liever even opzij en ga hardlopen



De dagen met zon zijn er weer en ook de terrassen zijn weer open. Met andere woorden; alles wijst er op dat het een mooie zomer gaat worden. En dat is precies de reden waarom je je werk af en toe even opzij moet leggen om tijd te maken voor jouw zomerfiguur.

Hardlopen gaat goed samen met afvallen en jouw gewilde mooie zomerfiguur. Dat is ook logisch want om af te vallen is beweging nodig. Hardlopen is daarom een geliefde sport. Daarnaast kun je hardlopen wanneer het jou uitkomt en is het ook nog eens goed voor je conditie en je hart- en bloedvaten. Maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk. 

Laptoptas even opzij
Een van de voordelen, dat je kunt lopen wanneer jij dat wil, is ook een van de valkuilen. Plan daarom je hardloopmomentje is zodat je die laptop echt even dicht doet en je laptoptas opzij zet. Zorg dat je voorzicht begint en stap voor stap op gaat bouwen. Dat is niet alleen beter voor je lichaam maar daardoor houd je het ook langer vol. Werken met een hardloopschema is daarom heel verstandig. Zo blijf je gemotiveerd en zie je al snel resultaat.

Resultaat
Ga je hardlopen om af te vallen, dan wil je je vetverbranding graag zo hoog mogelijk. Belangrijk voor een hoge vetverbranding is je hartslag. Dit wordt ook wel cardiotraining genoemd. Je hartslag moet daarbij in een bepaalde zone
blijven. Dit betekent niet dat een hogere hartslag niet mag. Alleen stimuleer je daarmee je conditie en de verbranding van koolhydraten. Je vetverbranding is dan procentueel lager. 

Loop niet te hard maar wel regelmatig
Het klinkt gek maar lopen op een hoog tempo zorgt er niet voor dat je sneller gaat afvallen. Een hoger tempo zorgt voor conditie. Een rustig tempo zorgt voor vetverbranding en een voordeel is dat je het natuurlijk langer kunt volhouden. Zo komt shinen met je Ted Baker tas en dat sexy strakke jurkje langzaam in zicht. 

Regelmatig gaan hardlopen is ook belangrijk. Net zo belangrijk zijn de rust- en hersteldagen. Met andere woorden; rustig opbouwen werkt beter. Dat rustig opbouwen doe je door zo’n 2 á 3 keer per week 20 minuten afwisselend te wandelen en hard te lopen en rustig op te bouwen. Merk je dat je het niet volhoudt, blijf dan een week langer op hetzelfde niveau trainen. Wil je afvallen dan is op termijn 3 á 4 keer per week hardlopen het meest ideaal. 

Iets in het vooruitzicht
Natuurlijk zou het lopen op zich, je conditie en alles wat er bij hoort genoeg beloning moeten zijn. Toch is dat voor de één wat makkelijker dan voor de ander. Je zelf iets in het vooruitzicht stellen, kan dan helpen. Maar ook beginnen met een cadeautje kan je helpen. Denk aan een telefoontasje dat ideaal is tijdens het hardlopen en je onderweg heerlijk naar je favoriete muziek kunt luisteren. Of die mooie handtas voor als je op de helft bent. Op de tassen sale vind je mooie ideeën die ook nog eens heel aantrekkelijk zijn. Zo lukt het zeker om je einddoel te gaan behalen.