Maak uw hardloopevents online zichtbaar met deze SEO tips



U wilt dat uw hardloop evenement vol zit met uw beoogde bezoekers. U wilt dat ze de tijd van hun leven hebben en blijven opdagen bij toekomstige hardloopevents. Dit is alleen mogelijk als u het evenement met succes op de markt brengt voor een publiek dat aansluit bij het thema en het doel.

Bij sportevenementen staat de inzet zelfs nog hoger. Aanwezigheid is niet alleen een graadmeter: het bepaalt rechtstreeks het succes van het evenement. U heeft als event organisator toeschouwers en deelnemers nodig om het event succesvol te kunnen noemen. Het laten plaatsvinden van een hardloopevent met slechts een paar deelnemende teams of deelnemers is een mislukking en zonde van de gedane moeite.

Dus promoot met succes een hardloopevenement om de juiste bezoekersaantallen te krijgen met de juiste linkbuilding strategie, die uitgevoerd kan worden door de volgende stappen uit te voeren. 

Creëer boeiende inhoud

Een truc die u kunt gebruiken om meer klanten aan te trekken, is het creëren van boeiende inhoud met behulp van bekende sporters. Sportfans delen de hele tijd inhoud met hun vrienden, wat betekent dat u als SEO tekstschrijver in staat bent om de netwerken van mensen aan te boren die tot uw doelgroep behoren. Meer dan de helft van de fans volgt hun favoriete teams of atleten op sociale media, dus u kunt uw klantenbestand digitaal bereiken via deze bekendheden als ze toevallig ook hier sportfans van zijn en ze op deze manier naar uw event leiden.

Inhoud en foto's delen

De meeste moderne sport atleten en volgers delen graag inhoud. De reden dat ze het zo leuk vinden om inhoud te delen, is dat het hen in staat stelt contact te leggen met andere gelijkgestemde sportliefhebbers die dezelfde interesses hebben als zij. Om ervoor te zorgen dat uw inhoud effectief is, moet deze gemakkelijk te delen zijn en ook aantrekkelijk genoeg om te delen. Als 83% van de sportliefhebbers sociale media bekijken terwijl ze een wedstrijd kijken, is dit dan geen geweldige kans voor u om uw sociale media-inhoud hierop af te stemmen?

Als u probeert uw publiek, domein autoriteit en backlinks in de sportindustrie te vergroten, is het scoren van gast berichten via sportblogs een goede manier om te beginnen.

Ga aan de slag met copywriting

Wat is eigenlijk copywriting? Copywriting omvat het schrijven van teksten en inhoud voor websites. Copywriting is alles dat is geschreven met de bedoeling het publiek naar de volgende actie te verplaatsen. Wanneer u als seo tekstschrijver aan de slag gaat, gebruikt u technieken om de beoogde lezers te overtuigen iets te doen dat uw merk of hardloopevent ten goede komt. Copywriting moet overtuigend zijn en moet in staat zijn uw doelgroep te leiden en te overtuigen om uw event of product te gaan volgen.

Copywriting en contentcreatie. Zijn twee kleine woorden die alles betekenen voor uw online inhoud. Het beïnvloedt de kwaliteit, stijl, type en lengte van uw inhoud, en zelfs uw positie in Google. Het heeft de kracht om uw online aanwezigheid enorm te vergroten. Als het om contentmarketing gaat, begint bijna alles met copywriting. Bezoekers omzetten in leads is de eerste stap bij het creëren van een relatie tussen uw event en een potentiële klant.

Ga aan de slag met uw landingspagina

Wat is dit? Een landingspagina is een pagina op uw site die is ontworpen om bezoekers om te zetten in leads. Het verschilt van andere pagina's op uw website doordat het aan beide criteria voldoet:

- Het heeft een formulier waarmee u de informatie van een bezoeker kunt vastleggen in ruil voor een gewenst aanbod.

- Het enige doel van de landingspagina is om bezoekers om te zetten in leads (een homepage met een formulier erop telt niet als landingspagina omdat het ook voor andere doeleinden dient).

Simpel gezegd, een bestemmingspagina is elke pagina waarop een formulier staat en geen andere afleidingen bevat.

Bij digitale marketing is een landingspagina een op zichzelf staande webpagina, speciaal gemaakt voor uw marketing- of advertentiecampagne. Het is waar een bezoeker 'landt' nadat ze op een link vanuit uw e-mail hebben geklikt, of vanuit advertenties van Google, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter of vergelijkbare plaatsen op internet.

In tegenstelling tot webpagina's, die doorgaans veel doelen hebben en verkenning aanmoedigen, worden bestemmingspagina's ontworpen met één focus of doel, ook wel een call-to-action (of afgekort CTA) genoemd die mensen zal leiden tot uw hardloopevent.